Geen beeld op uw televisie oplossen
U ploft lekker op de bank, neemt de afstandsbediening in de hand en drukt op de knop om uw televisie aan te zetten. Geen beeld… Vervelend en irritant, maar geen reden tot paniek. Vaak zijn de problemen zelf eenvoudig op te lossen. Vlog eerst onderstaande stappen, mocht uw televisies daarna nog geen beeld hebben, neem dan contact op met de klantenservice.
Zelf aan de slag
Er zijn verschillende redenen waarom u geen beeld kunt zien bij uw televisie. Wij leggen de stappen uit die moet doorlopen. Afhankelijk of u alleen geen beeld heeft of geen beeld en geluid.
U heeft geen beeld, maar wel een menu en/of geluid
- Reset uw televisie
- Check de aangesloten apparaten
- Check uw hdmi kabel
U heeft helemaal geen beeld en geluid
- Check of uw televisie aan staat
- Check uw afstandsbediening
- Soft reset uitvoeren
U heeft geen beeld, maar wel een menu en/of geluid
U ziet geen beeld, maar wanneer u op de menuknop drukt komt het menu wél tevoorschijn? Of heeft u geen beeld, maar hoort u wel geluid? Dit betekend dat de oorzaak van het probleem in een van de aangesloten apparaten zit. Volg stap 1 tot en met 3 voor het vinden van de oplossing. Doet het beeld het na deze stappen nog niet. Neem dan contact op met de klantenservice.
1. Reset uw televisie
Door uw televisie te resetten worden alle gegevens en systeemfouten verwijderd. U kan hiermee fouten oplossen in de instellingen waardoor de televisie niet naar behoren werkt. Op de meeste televisie kan u de reset naar fabrieksinstellingen vinden onder ‘Algemeen’ of ‘Ondersteuning’.
Wanneer u de televisie terugzet naar fabrieksinstelling moet u handmatige beeldinstellingen en zenders weer opnieuw instellen.
2. Check de aangesloten apparaten
Wanneer het resetten het probleem niet heeft opgelost moeten we onderzoeken welk apparaat de oorzaak is. Klik op de ‘Input’ of ‘Source’ knop en kies een andere bron. Ziet u hier wel beeld? Dan is er iets aan de hand met het apparaat waar u naar keek. Controleer of het betreffende apparaat goed aangesloten is, ingeschakeld en verbonden met uw televisie.
3. Check de hdmi kabel
Is het apparaat goed aangesloten en verbonden met een hdmi kabel? Dan is de kans groot dat er iets mis is met de kabel. Verwissel de uiteinde van de kabels en verbind het apparaat opnieuw. Heeft u dan nog steeds geen beeld? Dan is de kabel waarschijnlijk kapot. Vervang de kabel voor een andere hdmi en verbind opnieuw.
Werk na het vervangen van de kabel het beeld nog niet? Neem dan contact op met de klantenservice.
U heeft helemaal geen beeld en geluid
Ziet u helemaal geen beeld, hoort u geen geluid en gebeurd er niets wanneer u op de menuknop drukt. Dan zit de oorzaak van het probleem waarschijnlijk in de televisie zelf en niet in een ander apparaat. Volg de stappen 4 tot en met 6.
4. Check of de tv aan staat
De meeste tv’s hebben een lampje onder aan het scherm dat rood brandt op het moment dat deze op standby staat en wit waneer deze aan staat. Controleer of u een lampje ziet branden. Is dit niet het geval? Controleer dan de stekker van uw televisie. Zit deze goed in het contact? Zit de energiekabel goed in uw televisie? Probeer de stekker te wisselen naar een ander stopcontact.
5. Check de afstandsbediening
Controleer of de televisie aan gaat met uw afstandsbediening. Druk of de ‘Aan’ of ‘Power’ knop om dit te testen. Reageert uw televisie niet op het gebruik van uw afstandsbediening. Vervang de de batterijen en probeer het opnieuw.
6. Soft reset uitvoeren
Krijgt u de televisie nog steeds niet aan? Voer dan een soft rest uit, door de stekker uit het contact te trekken. Wacht vervolgens 2 minuten en steek de stekker terug in het stopcontact. ZO voert u een soft reset uit zonder gegevens te wissen.
Heeft u alle bovenstaande stappen gevolgd en heeft u nog steeds geen beeld. Neem dan contact met ons op. Onze specialisten kijken graag met u mee om het probleem te verhelpen.
Op zoek naar een nieuw televisie? Bekijk ons ruime assortiment online of kom langs in één van onze winkels.